Str. Liviu Rebreanu, Nr. 30A, Sector 3, București

Un nou modul marca MBA Junior

Extratereștrii printre noi

Despre diferențele culturale și colaborare

Ai un junior cu vârsta cuprinsă între 9 și 14 ani?

Următoarele 8 săptămâni îl vor ajută să își creeze o nouă perspectivă asupra propriei vieți.

MBA Junior, în integralitatea lui, este compus din 12 module tematice şi durează 24 de luni + programele intensive tip Boot-Camp în vacanţe … iar ţie îţi propunem s-o luăm pas cu pas.

Înscrie-te la modulul “Extratereștrii printre noi”, cu durată de 8 sesiuni (2 luni) iar juniorul tău va avea ocazia să exploreze lumea interesantă și colorată a individualității – ce mă face pe mine sa fiu eu; ce am în comun cu ceilalți; ce e diferit și de ce e OK faptul că suntem diferiți; cum să folosesc abilitățile și talentele mele pentru a fi un bun membru de echipă – dar și să devină capabil să gestioneze prejudecățile, stereotipurile și discriminarea pentru a aduce un plus de valoare societății.     

Procese de gândire antrenate

  • Auto-descoperire prin auto-reflectare
  • Brainstorming
  • Aplicare concepte învățate în contexte diferite
  • Înțelegere perspective diferite ale unei situații
  • Comunicare eficientă a ideilor proprii
  • Prezentare în public
  • Soluționare probleme
  • Planificare micro și macro
  • Tehnica Pălăriile gânditoare
  • Tehnici de gestionare a prejudecăților și stereotipurilor

Vezi detalii dând click pe numele fiecărei sesiuni

În prima sesiune din modul juniorii au ocazia să exploreze prin jocuri dinamice atât lucrurile pe care le au în comun, cât și importanța diferențelor (plus felul în care ele pot duce la excludere). Ei se vor familiariza cu două instrumente pe care le pot folosi în orice context pentru a înțelege mai bine conceptele noi – Peretele Cuvintelor (Word Wall) și Harta Mintală. Pentru a întelege și mai mult că o echipă bună are nevoie de oameni diferiti, care gândesc și înteleg lucrurile diferit, ei vor merge într-o calatorie în timp în cel de-al doilea Razboi Mondial și vor vedea rolul criptografilor – cei care codau și decodau mesajele transmise.

În ce fel sunt ceilalți copii diferiți de mine și ce înseamnă asta? În această sesiune juniorii vor observa câteva scenarii, vor discuta și vor participa la câteva jocuri pentru a întelege diferite aspecte legate de stereotipuri, prejudecăți și discriminare. Ei vor fi puși în situații în care vor experimenta discriminarea pe baza unor caracteristici înnăscute, apoi vor aprofunda înțelegerea diferenței dintre discriminare pozitivă (privilegiu – condiții care nu țin de mine, dar mă susțin) și cea negativă (respingerea sau tratarea inechitabilă a unor persoane).

Ce este important pentru mine și de ce trebuie sa știu asta? Aceasta este întrebarea la care vor răspunde juniorii azi. După ce își vor identifica propriile valori dar și pe cele ale colegilor, ei vor explora modurile practice în care valorile influențează comportamentul și luarea deciziilor. În a doua parte, ei vor descoperi ce înseamnă a avea interes ca pasiune (ceva ce îmi place foarte mult și îmi doresc să investesc resurse – timp, bani etc – în a-l trăi/dezvolta) și interes ca motivație (ce mă motivează să fac un lucru, care este interesul meu în asta, miza, ce am de câștigat).

De ce oare ceilalți văd lucrurile diferit fată de mine? În această sesiune juniorii vor întelege că felul în care ei văd lucrurile și pe ceilalți oameni reprezintă doar o parte din realitate, și că este important să încerci să capeți o perspectivă bogată pentru a răspunde optim la ce se întâmplă în jurul tău. De asemenea, vor identifica dezavantajele criticii si ale unei gândiri superficiale fiind puși în diferite scenarii. În a doua parte a sesiunii, ei se vor familiariza cu un nou instrument: “Pălăriile gânditoare” a lui De Bono. Folosind această tehnică, ei vor putea înțelege mai bine cum diferitele perspective îi ajută să ia decizii potrivite în funcție de situație.

Juniorii vor descoperi conceptul de euristici (strategii pe care le folosim ca să rezolvăm probleme) și importanța pe care o are diversitatea în dezvoltarea a cât mai multe strategii. Apoi, își vor antrena abilitățile de gândire și argumentare participând la o dezbatere în care își vor susține ideile prin argumente pro și contra. În a doua parte, ei vor descoperi și aplica anumite strategii de gestionare a stereotipurilor, discriminării și prejudecăților.

În sesiunea 6, juniorii au ocazia să descopere diferența dintre preferințele fundamentale (ce anume?) și preferințele instrumentale (cum anume? sau euristici) prin observarea unui scenariu în care există un conflict apărut la nivelul preferințelor fundamentale. Apoi, printr-un joc de rol axat pe negociere, ei vor învăța cum luarea în calcul a preferințelor instrumentale poate să ducă la cooperare și înțelegere. La final, vor prezenta un personaj creat prin aplicarea unei strategii contra-stereotipice (anti-bias).

Cum se simt ceilalți când îi rănesc? Juniorii vor face cunoștință cu personajul Bully și prin intermediul situațiilor create de acesta vor explora și practica strategii de gestionare a comportamentelor de tip bullying (inspirate de Izzy Kalman). În a doua parte a sesiunii vor aplica printr-o activitate de echipă cea de-a patra strategie anti-stereotip – a vedea din perspectiva celuilalt. La final îi așteaptă o provocare – o secvență de activități la sfârșitul căreia ei trebuie să obțină un cod – ce o să le testeze abilitățile de cooperare.

În ultima sesiune din modul, juniorii vor explora diferite aspecte legate de valori și comportamente etice. Ei se vor împărți în două echipe și vor participa la o dezbatere pe o problemă de etică reală în care vor trebui să ofere argumente pro și contra. Apoi, vor participa la un proces artistic prin care vor înțelege valoarea diversității. Sesiunea se va finaliza cu o ultima petrecere culturală a modulului, în care atât organizatorii cât și participanții se vor bucura de descoperirea valorilor și elementelor specifice culturii alese.

Alege MBA Junior

Fiecare sesiune este o aventură iar întreaga programă este o succesiune de scenarii fascinante, ca de film. Astfel, antreprenoriatul este abordat într-o manieră perfect adaptată vârstei juniorului tău, într-un cadru modern şi interactiv.

În peste 70% din timpul unei sesiuni, juniorii sunt provocaţi să emită idei, să formuleze ipoteze, să analizeze şi să ia decizii. MBA Junior nu este un curs al învăţatului pasiv ci o experienţă de antrenare a gândirii autonome.

Tu, părintele, vei fi continuu informat. Înainte de decizia de înscriere în program vei participa la o sesiune de prezentare detaliată cu unul dintre fondatorii programului. După înscriere, trainerii vor fi în contact permanent cu tine şi vei primi săptămânal un rezumat al fiecarei sesiuni.

Întreaga structură a fost creată de o echipă de specialişti în psiho-pedagogia copilului:

  • un profesor de la catedra de ştiinţele educaţiei a Universităţii din Melbourne;
  • un pedagog Montessorri;
  • un psiholog specializat în tehnici de gamification;
  • un specialist IT – doctor în ştiinţele educaţiei;
  • 1 specialist în domeniul financiar;
  • 2 antreprenori in domenii kids-related.

Program online​

Din aprilie 2020 rulăm cu foarte mare succes şi varianta online care se bucură de aceeaşi apreciere din partea juniorilor.

0
Număr de sesiuni/lună
0 ore
Durata unei sesiuni
0 lei
Cost/lună
0 lei
Cost sesiune de probă

Program la sediu

Varianta la sediu este disponibilă în București, Oradea, Pitești și Craiova.

 Sesiunile la sediu propun juniorului o variantă net superioară experienței online prin posibilitatea implementării unei palete mai largi de activități.

0
Număr de sesiuni/lună
0 ore
Durata unei sesiuni
0 lei
Cost/lună
0 lei
Cost sesiune de probă

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt

Iată ce spun Juniorii